رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت : بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ازآغاز مرحله شهرستانی تا کشوری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مصلای تبریز گفت: از تمامی کسانی که سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در بیش از 366 شهرستان و با حضور یک میلیون و 900 هزار نفر در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن برگزار شد تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: از خادمان قرآن کریم در استان آذربایجان شرقی که ماه‌ ها دست به دست هم داد تا این مسابقات با شکوه و جلوه خاصی برگزار شود و حق میزبانی را به خوبی به جا آورده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
حسینی گفت: این دوره از مسابقات دستاوردهای بسیار مبارکی داشته است و تمامی دست اندرکاران تلاش خود را به کار گرفتند تا مسابقات با رویکردی آموزشی، تربیتی، تبلیغی و ترویجی برگزار واز حضور نخبگان قرآنی کشور در استان استفاده بهینه شود و علاقه‌مندان بتوانند از کارگاه‌ها، محافل، همایش‌ها و نشست‌های آن استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی در جمهوری اسلامی صرفا یک مسابقه نیست بلکه با پیوست‌های تبلیغی و ترویجی زمینه‌ای را فراهم کرده تا عموم مردم از این جشنواره قرآنی به نحو احسن استفاده کنند.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه یادآور شد: در این دوره از مسابقات بیش از 200 محفل قرآنی با حضور قاری مصری و قاریان برجسته کشور و کارگاه‌های مختلف با عنوان همایش «شهریار و قرآن کریم» و همایش «علامه طباطبایی و قرآن کریم» از ویژه برنامه‌هایی بود که به بهانه سی و هفتمین دوره مسابقات در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت و همفکری پیشکسوتان، اساتید قرآنی و قاریان و حافظان قرآن کریم، روز به روز بر شکوه و عظمت این رویداد بزرگ قرآنی افزوده شود.
/2759/